Vålberga

Barkarby

Sida 5 av 11

Julgran

I år måste man anmäla till kommunen att man vill få sin julgran hämtad efter jul. Styrelsen har gjort en anmälan för hela Vålberga och väntar besked om datum. Återkommer så fort vi et mer.
GOD JUL!

Uppdaterat info från kommunen:
”Under vecka 3 informerar vi om din hämtningsdag via sms och e-post. Julgranshämtningen genomförs därefter under vecka 4 och 5”

God fortsättning!

Vattenavstängning

Onsdag 15 dec mellan kl 9.00 – 13.00 skall ett nödvändigt
ventilbyte göras vid V259.

Det innebär att varmvattencirkulationen kommer att vara avstängd och att det därmed kan saknas varmvatten i hela föreningen.

Lämna inga kranar öppna!

När varmvattnet återkommer kan det vara missfärgat men spola tills det blir klart.

Kallvattnet ska inte påverkas.

Styrelsen

Störningar hos Bahnhof

Det är bekräftat att det inte är en avgrävning utan ett nätfel som drabbat vissa kunder. Bahnhof felsöker för fullt och nätavdelningen önskar att så många som kan ringer in för att göra ett enkelt test som supporten guidar igenom. Det finns redan ett ärende mot Vålberga så nämn det direkt när ni ringer in. 010-510 00 00

Uppdatering: Klockan 10:40 – felet ska nu vara åtgärdat.

Barkarby Centrum

Detaljplan för Barkarby centrum finns nu på kommunens hemsida.
De bjuder in till samrådsmöten digitalt den 18 november klockan 15.00 -16.00
och klockan 18.00 – 19.00.
Den 23 november är det öppet hus i Barkarbyskolans matsal kl 17.00- 18.30.
Planen inbegriper även Flygarvägen vid studenthuset Almen ned mot
Skälbyvägen samt skogen bakom vår husvagnsparkering.

Klicka gärna här för att läsa mer om samrådsmötena samt förslaget i sin helhet.

Källa: www.järfälla.se

WiFi signal – uppföljning

Det pågående ärendet har tyvärr dragit ut på tiden.
Vi har inte varit nöjda med de förslag och lösningar som tagits fram, därav den långa hanteringstiden.
Vi har nu ett förslag på en lösning som vi tror på men som ska utvärderas innan
den godkänns från vår sida.
Bahnhof har varit dåliga på att återkoppla till er alla som anmält detta men lovar att kontakta alla senast i slutet på denna vecka.

Tvättsugan

Nu har tvättstugan fått fiber vilket innebär att det skett en liten ändring i adressen till vår bokningsapp. Det man behöver göra är att lära om själva Appen så den hittar till den nya serveradressen. Detta gör du enklast genom att logga in på samma sida som tidigare dvs: http://bokning.valberga.se
Sedan klickar du på länken längs ner som säger ”Använd mobilen för att boka”
Öppna din App och skanna QR koden. Nu ska det vara klart och du kan använda Appen som vanligt.
Mer information kring bokningssystemet finns under avsnittet Tvättstugan.

Bahnhof – servicearbete

Bahnhof kommer att utföra ett servicearbete som påverkar tjänst(er):
Dedikerat Bredband, 1000 Mbit/s
Detta kan komma att innebära nedtid för icke-redundanta tjänster under följande period: 
Start: 2021-08-10 00:01
Stop: 2021-08-10 06:00
Förväntad nedtid: Upp till 2 timmar.
Vid eventuella frågor kring detta arbete, var god kontakta vår support. Kom ihåg att alltid uppge ärendenummer: M9651748
Vi beklagar eventuella olägenheter detta arbete medför er.
Med vänlig hälsning Bahnhof AB

Admin åtkomst till din router

Vi har nu fått listan med alla lösenord till våra routrar från Bahnhof.
De uppgifterna som står på lappen/baksidan gäller endast så länge routern inte är aktiverad. Så fort du har kopplat upp din router och aktiverad denna hos Bahnhof så ändras admin uppgifterna (endast admin, inte WiFi uppgifter)
För att slippa kontakta supporten och vänta i kö så har vi nu begärd dessa lösenord.
Hör av dig om du önskar admin åtkomst till din router på info@valberga.se så ser vi till att du får rätt uppgifter. Bifoga din unika MAC adress för identifiering.

Problem med WiFi signalen?

Vi har hört att det finns medlemmar som upplever radiosignalen på den nya routern som sämre jämför med den gamla Com Hem/Tele 2 routern.
Därför har vi skapat ett ärende hos Bahnhof och önskar att de som upplever dessa problem hör av sig till oss direkt via info@valberga.se

Bahnhof kommer att testa olika åtgärder för att se om detta kan åtgärdas.

Extra uttag – uppdatering

Tyvärr så har entreprenören haft lite för mycket att stå och skjutit på våra uttag i olika omgångar. Nu har de äntligen kommit ikapp och kommer att kontakta alla som lämnat anmälan. Detta kommer att ske via e-post för att bekräfta anmälan och boka tid för besöket.

Extra uttag – nya tider för installation

Eftersom entreprenören önskade att skjuta på alla installationer gällande extra uttaget så kommer de nu i veckan att ta kontakt med respektive medlem som lämnat intresse för dessa. Nya tider, placering och övriga önskemål förmedlas direkt till installatören.

Hör av dig till styrelsen om du inte blir uppringd denna vecka. Skicka e-post till info@valberga.se så följer vi upp detta.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2025 Vålberga

Tema av Anders NorenUpp ↑