Eftersom alla avtal gällande bredband är personliga så måste alla medlemmar kontakta Com Hem för att göra en uppsägning av bredbandet. Alla avtal måste vara uppsagda och avslutade per den 30 juni 2021. Com Hem rekommenderar att man påbörjar detta redan nu. Det är också viktigt att man inte tecknar några nya avtal eller förlänger det befintliga bredbandsabonnemanget.
Du når deras kundtjänst på: 90 222

När du kontaktar Com Hem ska du vara noga med att kräva att kundtjänst bekräftar uppsägningen men inte avslutar tjänsten före den 30 juni 2021.
Inte heller ska någon utrustning krävas tillbaka innan abonnemanget avslutas per samma datum. Detta är extra viktigt, läs mer om varför längst ner på denna sida.
Har du även fast telefonabonnemang från Com Hem så måste denna porteras. Läs mer om detta under punkten Telefonabonnemanget.

Har du nyligen tecknat ett nytt avtal som innebär ny bindningstid eller har ett som inte hinner avslutas innan den 30 juni 2021 så kontaktar du styrelsen via info@valberga.se Vi har tagit fram en lösning som gör att vi kan hjälpa till med att säga upp dessa avtal. Den typen av ärenden kommer inte att hanteras av den vanliga Com Hem kundtjänsten.

Önskar man att fortsätta med det gamla abonnemanget så går det också bra. Com Hem kommer att behålla sina tjänster i det gamla nätet. Var vänlig och kontakta styrelsen på info@valberga.se om du planerar att behålla deras bredbandstjänst.
Observera att du inte ingår i vårt gruppavtal då, utan betalar normala avgifter till Com Hem.

Tänk på att installation av fiberkonverter/ordinarie uttag sker i samtliga lägenheter, oavsett val av tjänst. Man kan med andra ord inte avstå från denna.

Com Hem kundtjänst – Uppsägning
Vardagar: 08 – 17
Lör-Sön: Stängt
Helgdagar: Stängt
Telefon: 90 222

Viktigt att behålla Com Hems utrustning

Aktiveringen av Bahnhof är planerad till den 1:a juni. Allt arbete fortlöper enligt plan men skulle det uppstå oförutsedda förseningar i tjänsten är det viktigt med plan B.

Därför ska du inte returnera Com Hems router innan du har fått besked om att Bahnhof är klar för övertagande av tjänst. I vanliga fall kommer inte Com Hem att kräva tillbaka din utrustning, men har du nyligen tecknat ett avtal eller extra tjänster som krävde en nyare router så kan Com Hem kräva tillbaka denna.

Skulle det uppstå problem med leveransen från Bahnhof så kan man snabbt och tillfälligt aktivera Com Hems bredband. Men detta kräver att du har din utrustning kvar hemma. Annars kan det ta upp till två veckor innan du får ny utrustning från Com Hem.

Går allt som planerat så skickar du tillbaka utrustningen till Com Hem i juli månad.